۱۳۹۱ آبان ۲۴, چهارشنبه

گلشیفته فراهانی: مامورین به پدرم گفتند «پستان» دخترت را می‌بریم و در سینی برایت می‌آوریم!!


مشاهده در قالب PDFچاپفرستادن به ایمیل
گلشیفته فراهانی که به تازگی جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره ابوظبی را کسب کرده است در گفتگو با روزنامه النهار از تهدید ماموران امنیتی جمهوری اسلامی خبر داده و گفته است انتظار نداشته که مسوولان جمهوری اسلامی فعالیت‌های او را بر روی اینترنت رصد کنند. وقتی که تصمیم گرفت در تبلیغ جایزه سزار با تن برهنه شرکت کند، هیچ تصورش را نمی‌کرده است که ماموران امنیتی جمهوری اسلامی با پدرش تماس بگیرند و بگویند به خاطر کاری که گلشیفته کرده پستانش را می‌برند و در سینی برایش می‌آورند.
cispress770
گلشیفته که بازی در فیلمی چون سنتوری ساخته داریوش مهرجویی را در کارنامه اش دارد شرایط بازی در سینمای ایران را دشوار خوانده و گفته است: «در ایران ما مشکل اجباری بودن حجاب را داریم. حتی در فیلم‌ها هم باید با حجاب ظاهر شویم. خیلی زود فهمیدم من نمی‌توانم با این وضع فیلم بازی کنم. من با حجاب مشکل بنیادی دارم. از حجاب متنفرم. در اسلام حجاب را برای جلوگیری از شهوت مردان مقرر کرده‌اند اما من دوست ندارم در چنین اجباری قرار بگیرم. مشکل اینجا است که بعضی‌ها فکر می‌کنند ما از شکم مادرمان با لباس و حجاب بیرون آمده‌ایم.»
روزنامه النهار از تاثیر یک خانواده هنرمند بر فکر و اخلاق وی پرسیده است که گلشیفته در پاسخ گفته است: «تاثیرش بسیار زیاد بوده. خانواده‌ام مرا به سمت هنر کشانده است. در خانواده ما این باور هست که هنر یک کار پیامبرگونه است. بر خلاف خانواده‌هایی که به خاطر پول و قدرت وارد عرصه بازی بازیگری می‌شوند. هنر برای خانواده ما یک مفهوم مقدس است هر چند این کلمه مقدس را نمی‌پسندم. من از پدرم یاد گرفته‌ام که هنرمند مثل خدمتگزار مردم است و باید در خدمت آن‌ها باشد. پدرم به هنر مثل یک کار واجب نگاه می‌کند.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر