۱۳۹۱ آبان ۲۶, جمعه

زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر در معرض ابتلا به سرطان و بیماری های خطرناک!



به نقل از کلمه
چکیده :خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از استقرار دستگاه هایی در این زندان خبر می دهند که به منظور بلوکه کردن امواج تلفن های همراه در بند زندانیان سیاسی یعنی بند چهار -سالن 12 آن کار گذاشته است. آنها می گویند از زمان استقرار این دستگاه ها زندانیان این بند دچار سردردهای شدید می شوند که این مساله نگرانی جدی خانواده ها را در پی داشته است....

خانواده زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از استقرار دستگاه هایی در این زندان خبر می دهند که به منظور بلوکه کردن امواج تلفن های همراه در بند زندانیان سیاسی یعنی بند چهار -سالن ۱۲ آن کار گذاشته است.
به گزارش خبرنگار کلمه، مسوولان زندان رجایی شهر با این تصور که زندانیان سیاسی محبوس در این بند تلفن همراه دارند و از این طریق اخبار زندانیان این بند را به خارج از زندان می فرستند این دستگاه ها را در این بند نصب کرده اند.
این دستگاه ها به دلیل اشعه های خطرناکی که دارند زمینه ابتلا به سرطان های مختلف از جمله سرطان خون را در میان کسانی که در نزدیکی آنها زندگی می کنند به وجود می آورند و همچون پارازیت ماهواره هستند که در نزدیکی افراد رها می شوند.
همچنین خانواده ها می گویند از زمان استقرار این دستگاه ها زندانیان این بند دچار سردردهای شدید می شوند که این مساله نگرانی جدی خانواده ها را در پی داشته است.
این در حالی است که طبق آمارها در زندان رجایی شهر به دلیل فشارهایی که در این زندان بر زندانیان وارد می آید به طور متوسط ماهی ۱۰ تا ۱۵ زندانی از گروه های مختلف به دلایل گوناگون جان خود را ازدست می دهند که این فشارها بر زندانیان سیاسی به مراتب بیشتر است.
امواج ارسال شده توسط این دستگاه ها آنچنان قوی است که حتی موجب اختلال تلویزیون های موجود در بند شده است و زندانیان دیگر نمی توانند از برنامه های تلویزیونی صدا و سیمای ایران هم استفاده کنند.
زندانیان سیاسی محبوس در این بند بارها در این باره به مسوولان زندان شکایت کرده و حتی گفته اند آنها می توانند با بررسی دقیق بند از نبود تلفن همراه مطمئن شوند اما مسوولان هیچ پاسخ مشخصی به این در خواست زندانیان نداده اند و همچنان این دستگاه ها در بند فعال اند.
خانواده زندانیان سیاسی این بند که به خاطر استقرار این دستگاه ها بسیار نگرانند می گویند چه تضمینی وجود دارد که زندانیان ما از این زندان با سلامت خارج شوند وقتی چنین اخبار نگران کننده ای به گوش ما می رسد؟ همین کافی نیست که عزیزان ما به زندانی با شرایط بسیار بد رفاهی و بهداشتی تبعید شده اند و حالا این گونه باید با جان آنها بازی شود.
تعدادی از زندانیان سیاسی محبوس در این زندان از زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ هستند که بدون داشتن حکم تبعید و گذراندن دوران حبس در این زندان به این زندان تبعید شده اند. احمد زیدآبادی، بهمن احمدی امویی، مسعود باستانی، مهدی محمودیان، مجید توکلی، کیوان صمیمی و … تنها برخی از این زندانیان هستند که به صورت کاملا غیر قانونی و بدون حکم در این زندان نگهداری می شوند.
زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر از حق تماس تلفنی با خانواده هایشان محروم اند و تنها دو بار در ماه می توانند اعضای خانواده شان را ملاقات کنند چرا که ملاقات های زندانیان در این زندان به روزهای زنانه و مردانه تقسیم شده است. این زندانیان همچنین حق دارند دو ساعت در روز از هواخوری بند استفاده کنند و در دیگر ساعات روز هواخوری بند به دستور مقامات زندان بسته می شود.
نگهبانان این بند هم معمولا با لغات توهین آمیز و فحش های زشت با زندانیان برخورد می کنند و در طول روز بارها این زندانیان را با واژه منافق و دیگر فحش ها مورد خطاب قرار می دهند که این توهین ها هر بار با اعتراض زندانیان سیاسی مواجه می شود.
در حالی که زندانیان عادی این زندان می توانند روزی ۵ تا ۶ ساعت در کارگاه های زندان کار کنند که ضمن دریافت درآمدی اندک، مایه سرگرمی و گذراندن وقت آنهاست، زندانیان سیاسی از این موقعیت نیز محرومند و در حالی که در ماه های اخیر حتی از دسترسی به روزنامه و کتاب نیز محروم شده اند، در معرض خطر مرگی تدریجی در این زندان هستند.
خانواده زندانیان سیاسی این زندان از مسوولان می خواهند هر چه زودتر نسبت به از میان بردن دستگاه های “خط شکن “در این بند اقدام کنند و بیش از این خانواده ها را در نگرانی و اضطراب قرار ندهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر