۱۳۹۱ آبان ۲۵, پنجشنبه

جوایز سالانه امی ۲۰۱۲.


cispress741

شصت‌وچهارمین مراسم سالانه‌ی جایزه اِمی ( Emmy Award روز یکشنبه در نوکیا تیاتر (Nokia Theatre) شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار شد. جایزه امی که به جوایز اسکار برنامه های تلویزیونی مشهور است امسال سریال تلویزیونی «میهن» (Homeland) جوایز اصلی امسال را از آن خود کرد.


این سریال تلویزیونی، موفق به کسب جوایز دو بخش بهترین سریال درام و بهترین فیلمنامه شد و کلیر دینز (Claire Danes) و دامِن لویس (Damian Lewis)، دو بازیگر این فیلم، به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد در سریال‌های درام انتخاب شدند.
cispress743
در بخش شوهای کمدی تلویزیونی نیز جان استیوارت، مجری برنامه‌ی تلویزیونی دیلی شو (Daily Show)، برای چندمین بار به عنوان برنده جایزه‌ی امی انتخاب شد. در بخش سریال‌های درام جایزه بهترین کارگردانی به تیم فان پاتن (Tim Van Paten) کارگردان سریال امپراتوری بردواک (Boardwalk Empire) رسید.
جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم در بخش سریال‌‌های کوتاه و فیلم‌های تلویزیونی نیز به فیلم «تغییر بازی» (Game Change) رسید، تام هنکس،  که تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده داشت، این جایزه را دریافت کرد. جایزه بهترین بازیگر زن نیز به جولین مور بازیگر فیلم تغییر بازی تعلق گرفت. این فیلم به حاشیه‌های کمپین انتخاباتی جان مک‌کین، کاندیدای جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ و به ویژه انتخاب سارا پیلین، فرماندار آلاسکا، به عنوان معاون او می‌پردازد.
cispress742
در بخش سریال‌های کوتاه، کوین کاستنر، به خاطر بازی در فیلم Hatfields and McCoys، جایزه‌ی بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر