۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

وزیر بهداشت: ارز دولتی دارو برای خرید لوازم آرایشی خرج شده!


روز گذشته وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از بیمارستان ضیائیان اعلام کرد: با توجه به اینکه اولویت وزارت بهداشت تهیه لوازم پزشکی و دارو با ارز دولتی است، اما متاسفانه افراد دیگر الویت بندی خود را انجام میدهند که ما اعتراض کردیم.
وحید دستجردی در خصوص تخصیص ارز دارویی به وسایل آرایشی، گفت: این اتفاق متأسفانه افتاده است و بسیار ناپسند است مسئولان ذی‌ربط باید پاسخ دهند که چرا این اتفاق افتاده است. وزارت بهداشت پیگیر موضوع بوده و به دنبال رفع کمبودهای ارز و افزایش تخصیص ارز دارویی است.
وی در خصوص تخصیص ارز دارویی از سوی بانک مرکزی گفت:‌ گشایش اعتبار و تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی و بانک عامل انجام می‌شود و ارزی به وزارت بهداشت برای توزیع تعلق نمی‌گیرد. بنابراین تخصیص ارز دارویی به کالاها و لوازم آرایشی از سوی وزارت بهداشت انجام نشده و باید جستجو شود که به جای دارو به کجا داده شده است.
دستجردی افزود: شرکت‌های دارویی هم نمی‌توانند ارز اختصاص یافته خود را در جای دیگری خرج کنند. تخصیص از مبدأ به نام شرکت صادر می‌شود متأسفانه علی‌رغم تلاش‌ها نتوانسته‌ایم تخصیص ارز دارویی را در 6 ماهه اول محقق کنیم اما برای 6 ماهه دوم فعالیت‌های خوبی شده است.
وی افزود: یک سوم ارز دارو تأمین شده و مسئولان تعهد کردند به سرعت در اختیار شرکت‌های دارویی قرار دهند از هفته گذشته نیز خبرهای خوبی از بانک مرکزی برای حل کمبودها به ما رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر