۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

واکنش ارتش آمریکا به ادعای شکار هواپیمای بدون سرنشین توسط رژیم **زرشک**!





اسکن‌ایگل
کشورهای خاورمیانه هواپیماهای نوع اسکن‌ایگل را برای مصارف مختلفی به کار می‎گیرند
ارتش آمریکا در واکنش به اظهارات اخیر مقام های نظامی ایران گفت که هیچ یک از "هواپیماهای بدون سرنشین فعال" آن کشور مفقود نشده است.

ساعاتی بعد از این گزارش، سخنگوی مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا مستقر در بحرین گفت که نیروی دریایی ایالات متحده تمامی هواپیماهای بدون سرنشین خود در منطقه خاورمیانه را شمارش کرده و هیچیک از این هواپیماها از جمله هواپیماهای نوع اسکن‌ایگل که ایران مدعی شکار آن شده، مفقود نشده است.روز سه شنبه، ١٤ آذر (٤ دسامبر) فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران گفت که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکایی از نوع اسکن‌ایگل پس از ورود به حریم فضایی جمهوری اسلامی، توسط یگان های پدافندی این نیرو "گرفتار و در اختیار گرفته شد."
سخنگوی مرکز فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا همچنین اظهارات فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در مورد تجاوز هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی به حریم فضایی ایران را تکذیب کرده و گفته است که عملیات نیروی دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس منحصرا در آب های بین المللی صورت می گیرد.
در واکنشی جداگانه، جی کارنی سخنگوی کاخ سفید گفت هیچ گونه شواهدی در دست نیست که ادعای ایران در مورد سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را تایید کند.
منابع خبری ایران خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین را به طور گسترده منتشر کرده اند.
تلویزیون ماهواره ای عرب زبان "العالم" متعلق به دولت ایران، تصویری از فرماندهان سپاه پاسداران را در حال بازرسی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین نشان داده در حالیکه این هواپیما آسیبی ندیده و سالم به نظر می رسید.
تصویر پهپاد آمریکایی در العالم
شبکه تلویزیونی العالم تصویری از هواپیمای "شکار شده" آمریکایی را هم پخش کرد
در گزارش های منابع خبری ایران آمده بود که این هواپیمای بدون سرنشین "در روزهای اخیر" به عملیات گشت زنی و جمع آوری اطلاعات مشغول بود. با این همه مشخص نیست که این هواپیما در چه نقطه ای و به چه نحوی سقوط کرده یا سرنگون شده است.
هواپیمای بدون سرنشین اسکن‌ایگل حدود یک متر و بیست و پنج سانتیمتر طول دارد و توسط شرکت آمریکایی بوئینگ تولید می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، تعدادی از کشورهای خاورمیانه هم دارای این نوع هواپیما هستند و آن را در انواع ماموریت ها از جمله حفظ امنیت سکوهای نفتی خود در منطقه خلیج‌فارس به کار می گیرند.
خبر سقوط یا سرنگونی هواپیمای اسکن‌ایگل، نخستین گزارش در مورد برخورد نیروهای نظامی جمهوری اسلامی با هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی نبوده است.
ماه گذشته، منابع خبری جمهوری اسلامی گزارش کردند که هواپیماهای نیروی هوایی سپاه پاسداران به سوی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی از نوع پردیتور که به حریم هوایی ایران نزدیکی شده بود شلیک کرده و هواپیما مجبور شده است منطقه را ترک کند.
وزارت دفاع آمریکا تیراندازی به سوی این هواپیمای بدون سرنشین را تایید کرد اما افزود که این حادثه زمانی روی داد که پهپاد آمریکایی بر فراز آب های بین‌المللی پرواز می کرد و در این حادثه، به این هواپیمای بدون سرنشین آسیبی نرسید.

م

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر