۱۳۹۱ آذر ۱۶, پنجشنبه

آب اهواز غیرقابل آشامیدن.



آب اهواز غیرقابل آشامیدن


   


آب آشامیدنی و لوله‌کشی بسیاری از مناطق کلان‌شهر اهواز به‌دلیل بارندگی گل‌آلود شده‌است و دیگر استانداردهای لازم را برای آشامیدن ندارد. بر اساس گزارش ایسنا وضعیت آب بعضی از مناطق اهواز‌ به ویژه منطقه کوت‌عبدالله فاجعه‌بار است و حتی برای شستشو قابل استفاده نیست.





کارشناسان معتقدند در جریان انتقال آب از رودخانه‌ها، گل‌ و لای وارد حوضچه‌ها شده و مدتی در این حوضچه‌ها ته‌نشین می‌شوند، اما در زمان بارندگی با آب ترکیب شده و مشکلاتی را در فرایند تصفیه به‌وجود می‌آورد. در زمان انتقال آب‌های سطحی به حوضچه اگر بارندگی صورت گیرد، مواد آلوده وارد حوضچه شده و در شرایط نگهداری آب اختلال ایجاد می‌کند و میزان ماندگاری آب را در حوضچه کاهش می‌دهد و گل‌ولای قبل از ته‌نشین شدن وارد لوله‌های آب می‌شود.
از سوی دیگر تصفیه‌خانه‌های اهواز جوابگوی جمعیت ۱.۵ میلیونی نیست؛ زمانی که این تصفیه‌خانه‌ها احداث شد، جمعیت اهواز فقط ۴ هزار نفر بود، اما حالا با وجود گذشت ۴۰ سال و افزایش چند برابری جمعیت، تصفیه‌خانه‌های کلان‌شهر اهواز هنوز همان تعداد است و حتی نسبت به سال‌های گذشته فرسوده‌تر شده‌اند. همچنین شبکه انتقال آب به مناطق اهواز نیز فرسوده است و مشکلاتی را در انتقال آب برای مصرف ایجاد کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر